השכרת אופניים

0547366306

דף הבית >> מסלולים >> מסלול אופניים לאנדרטת ראובן פינטוס

מסלול אופניים לאנדרטת ראובן פינטוס-6.3.1959

כמו כל מסלול אופניים הוא מתחיל במקרה שבו החלטתי לטייל באזור פחות מטוייל באזור הגדה המזרחית של נחל ניצנה,למרגלות כלא 7 ובסיס השיריון לשעבר.
במהלך המסלול הבחנתי בגל אבנים שסיקרן אותי ושהתקרבתי גיליתי את הלוח החקוק הבא לזכרו של ראובן עם תאריך החקוק בעברית.
מי היה אותו ראובן ?כמובן ייצר הסקרנות שלי גבר...והתחלתי לחקור את תאריך הנפילה...ומי זה ראובן וגיליתי סיפור מרתק על חבורה של צעירים שהחליטה לפני להפריח את השממה באזור.
נולד במושב שדה ורבורג 10.4.39 שמואל ורחל-משפחה מוסיקאית שמואל(פטר)היה נגן מחונן על כינור במיוחד מוסיקה קלאסית.
למד תיכון בבית הספר החקלאי הכפר הירוק.התמסר לענף הפלחה בהיותו חבר גרעין ג "לנגב"בקיבוץ רביבים.גויס לנחל באוקטובר 1957 והשתתף שם בקורס פלחה
החברה התמקמו למעלה בגבעה והקימו מעין קיבוץ לחיים חקלאים.במסגרת חייהם באזור הם גידלו כבשים.ראובן לקח את הטרקטור וירד לכיוון הנחל כדי לאסוף ירק לטובת הכבשים.לפתע פיצוץ החריד את האזור..שהחברה התחילו לסרוק את האזור הם גילו את ראובן ללא רוח חיים לאחר שעלה על מוקש ישן כניראה מתקופת מלחמת העצמאות.
מדובר על חבורה צעירה של חברה בני 18-19 שטרם חוו שכול בחייהם...במסגרת התמודדות עם לכתם של חברם הם הקמו את גל העד לזכרו.
בזכות הרשת שבו בקשתי סיפורים ועדכונים על ההיד לזכרו של ראובן..חגי רזניק שיתף את התמונה לחבריו -ונעמי חברת קיבוץ רביבים פנתה אלי וסיפרה לי בהתרגשות על ראובן ועל הקבוצה היא היתה חלק מאותה קבוצה מופלאה של צעירים והכירה הכרות קרובה את ראובן.

כיצד להגיע-לא חייבים אופניים כדי להגיע ניתן גם ברכב 4\4.מגיעים מכביש 211 לצומת כמהין ופונים שמאלה לכיוון מתקן חולות וכלא סהרונים.נוסעים עד הסוף-צומת טי.חוצים אותה ונכנסים לשטח פחות או יותר בקו ישר-יש בהתחלה הרבה פודרה(חול דק ועמוק)בעקבות נסיעות של טנקים ונגמשים...אבל אחרי כמה דקות זה מסתדר.נוסעים עד שמחינים מימין לנו בערמות שפוחת(מעין ערמות חול)ומצד שמאל יתגלה לנו האנדטה לזכרו של ראובן.עם חלפנו על הנקודה נשים לב ששרידי הבסיס יהיו מאחרינו וזה סימן לחזור.

למי שרוכב על אופניים ניתן לצאת מכמהין לכיוון  קדש ברנע כביש פנימי-במעבר של נחל ניצנה לפנות שמאלה ולרכב לכל אורך הנחל לעבור על יד המחצבה.לחצות את כביש 211 ולהמשיך מקביל לנחל.יוצאים בכביש המנדטורי פונים ימינה ומחפשים את הציר הישן שלוקח שמאלה לשטח-פונים  ורוכבים עד אשר מבחינים מרחוקק בשפוכת וניתן להתקרב בקו אלכסוני-יש לשים לב לחריצי מיים שהצמחיה יכולה להטעות .
מכאן נמשיך לאורך נחל ניצנה נעלה על השלוחה ונחזור על הציר הצבאי.נרד במשך לכיוון נחל רות ונרכב לאורכו על לצומת קציעות